keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Haaste


Mira Sokeripölyä-blogista lähetti minulle haasteen, johon päätin loppujen lopuksi uskaltautua vastaamaan. Yritän kuitenkin pysyä enimmäkseen ruoka-aiheessa.

Blogihaasteen ohjeet :

1. Jokaisen haastatetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun tulee keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän pitää valita 11 blogia, joilla on alle 200 lukijaa/seuraajaa.
5. Sinun pitää kertoa ketkä olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista.

11 asiaa minusta :

1. Olen yliopisto-opiskelija…viimeistä vuotta viedään.

2. Olen hyvin ujo ihminen, vaikka minulle usein sanotaankin, että annan päinvastaisen kuvan

3. Unelmoin oman ravintolan avaamisesta. Menu ja sisustus ovat jo valmiina !

4.  Me syömme elääksemme…no, tämä ei päde minun kohdallani…minä elän syödäkseni J

5. Mikään kananmuna ei pääse minulta pakoon ! Käytän niitä varmaan joku 30 viikossa :S se siitä kolesterolista

6. Suklaa on aina ollut pakkomielle...en tiedä miksi !

7. Minulla on huono tapa hamstrata kaikenlaista keittiöön kuuluvaa materiaalia. « Eiköhän meillä ole jo tarpeeksi keittiövälineitä » ?, vastaus : « Koskaan ei voi olla tarpeeksi keittiövälineitä..tai vaatteita J »

8. Blogin kautta voin ylläpitää kahta intohimoani : ruoanlaitto ja valokuvaus.

9. Olen perfektionisti keittiössä…kakun epäonnistuminen voi saada minut itkun partaalle.

10. Eniten nyky-yhteiskunnassa minua ärsyttää ihmisten individualisuus…vain omalla navalla on väliä.

11. Jos minulle jäisi enää päivä elinaikaa, söisin varmaan taukoamatta !

Haastajan kysymykset :

1. Omistatko salaisen reseptin? Kuten jo sanoin, minulla on haaveena avata oma ravintola. Sitä varten pidän visusti tallessa reseptit, jotka haluaisin menuuni laittaa..joten, vastaus on kyllä J

2. Mielestäsi paras makuyhdistelmä? Suklaa ja minttu ! Siitä tulee nostalginen fiilis, sillä lapsena söin aina minttusuklaajäätelöä.

3. Panostatko leivonnan raaka-aineissa laatuun? Tietyissä asioissa kyllä…suklaan täytyy aina olla hyvänlaatuista, samoin hedelmien/marjojen tuoreita, mutta jauhot, sokeri, kananmunat..ei niin väliä. Eikä sitä opiskelijanbudjetilla nyt voikaan liikaa vaatia.

4. Jos sinun pitäisi päättää minkä aistin menettäisit, niin mikä se olisi? (Näkö, kuulo, haju, maku, tunto) Toivottavasti en yhtäkään, mutta jos nyt joku pitää valita niin sanoisin, että kuulo. Maku ja –hajuaistihan kulkee käsi kädessä ja niitä en todellakaan haluaisi menettää !

5. Luottovälineesi keittiössä, joka autaa tilanteesa kuin tilanteessa (tai ainakin melkein :D) ? Onpas vaikea kysymys…ehkä vaaka, sillä varsinkin kun leivonnaisista on kyse, täytyy raaka-aineiden mitat olla aika tarkkoja.

6. Kaakoa, kahvi vai tee? Tee. En ole koskaan tykännyt kahvista ja kaakaota joun harvoin, sillä en halua juoda kalorini.

7. Oletko allerginen millekään? Tässä mielessä olen aika onnekas, sillä minulla ei ole allergioita ja muutenkin syön kaikkea.

8. Lempi mausteesi ja miksi? Curry, kurkuma ja chili sillä niistä saa ihania eksoottsia aromeita ruokaan ja ne antavat ruoalle myön elävän värin. Voisin lisätä myös tillin, nimittäin sen tuoksu muistuttaa minua lapsuudestani, tosin en tiedä miksi.

9. Seuraava leivontaväline 'hankintalistalla'? Sydämen muotoinen kakkuvuoka olisi kiva ja sen lisäksi olisi kiva kokeilla cake popseja pian, joten niitä varten ne tikut ja joku jalusta.

10. Leivonnainen (tai joku suolainen) mitä haluaisit leipoa, mutta et ole vielä saanut/uskaltautunut kokeilla? Lista on pitkä :D mutta jos joku pitää sanoa, niin oliskohan sellainen Baked Alaska..mutta kyllä senkin vuoro vielä tulee !

11. Missä asiassa leivonnassa/ruuanlaitossa haluaisit tulla taitavammaksi? Lihan kypsentämisessä. Laitan melko harvoin lihaa, esim pihvejä, joten paistoajat sun muut ovat vielä aika uutta minulle.

Kysymykset niille, jotka haastan :

1. Missä olet syönyt elämäsi parhaimman aterian ? Mitä se oli ?
2. Oudoin tapasi ruoanlaitossa ?
3. Mistä ruoka-aineesta et koskaan luopuisi ?
4. Mistä kiinnostuksesi ruoanlaittoon/kokkailuun lähti käyntiin ?
5. Mikä on pahin mokasi keittiössä ?
6. Mikä sai sinut bloggaamaan ?
7. Mikä on mielestäsi vaikeinta bloggaamisessa ?
8. Onko ruokaharrastus mielestäsi haitaksi painonhallinnalle ?
9. Mitä reseptiä perheesi/ystäväsi pyytävät uudelleen ja uudelleen ?
10. Miten kuvailisit itseäsi kokkina ?
11. Missä ruoka-aineissa/ruissa olet varovainen rahankulutuksen suhteen, ja missä hinnalla taas ei ole väliä ?

Haastetut :





2 kommenttia:

  1. Taidan jättää haasteen väliin. Vanhassa blogissa tuli kuuden vuoden aikana otettua kaikki haasteet vastaan, ja uutta aloittaessani päätin, ettei enää haasteita.;) Kiitos kuitenkin!:)

    VastaaPoista
  2. Eipä haittaa :) minulle tämä oli ensimmäinen haaste joten ajattelin, että no miks ei.

    VastaaPoista